MEGÉRKEZETT BOLTUNKBA! Az LP korlátozott számban lett újranyomva, ne maradj le !
1970-71-es beat felvételek az Illés együttestől. A zenekar kiadatlan lemezének rekonstrukciója, a lemez eredetileg az Illés 1970-es betiltása miatt nem jelenhetett meg.
A borítót Szyksznian Wanda, az együttes korabeli grafikusa készítette.
Az album gerincét Mészáros Márta Szép lányok, ne sírjatok című filmjének dalai képezték volna, az eredeti elképzelések arról szóltak, hogy a moziban kizárólag az Illés együttes szerepel majd. A zenekart azonban 1970 tavaszán, az angliai "fecsegés" ürügyén száműzték Budapestről, csak vidéki koncerteket bonyolíthattak, így ők lettek "a vidék legjobb zenekara".
Dalaikat nem játszotta a rádió, szó sem eshetett új Illés nagylemezről. Koncz Zsuzsával közösen rögzített lemezük, a Szerelem megjelenhetett ugyan, de dalainak többsége a rádió által nem kapott szélesebb nyilvánosságot, jóllehet, ez szerepet játszhatott abban, hogy ez lett az énekesnő első aranylemeze.
Az A-oldal első dala a Júliára várunk. A tervezett nagylemez nyitódala is ez lett volna, követve a film cselekményét. Levente éneklése frenetikus, az Illés együttes a legjobb formáját hozza. Feszes a ritmusszekció, Illés Lajos Hammond-játéka rendkívül ötletes. (Nagy valószínűséggel ekkor használta először lemezfelvételen a Rottenbiller utcai Hammond-orgonát.)
Az Elvonult a vihar története kalandos, a szövegben Bródy János attól fél, hogy a "zúgó vihar visszajöhet még", s mivel ez egy félreérthetetlen utalás 1956-ra, az "illetékes elvtársak" elmeszelték a számot. Az Illés a dalt rögzítette, de "présüzembe" nem kerülhetett. A letiltás feloldása után felmerült, hogy felkerül a Human Rights-ra, de a dallal kapcsolatos ellenérzések nem lankadtak. A Human Rights album zeneanyaga így a még 1970-ben rögzített Approximáció című számmal lett gazdagabb, az Elvonult a vihar pedig az 1971-es Táncdalfesztiválon és az ennek kapcsán megjelent kislemezen találta meg helyét az Illés életműben - némileg megváltoztatott szöveggel.
Valószínűleg az Évek óta volt az első felvétel, ami az 1970-es nagylemezhez készült. Felettébb kellemes Illés Lajos szerzemény Levente 12-húros gitárjával, és viszonylag pontosan megmutatja, milyen alkotói stádiumban volt az Illés együttes a briliáns Illések és pofonok című nagylemez után. A dal könnyed, valódi zenei fejlődést nem sugall, de ez a benyomás 48 esztendő távlatából szerencsére tévesnek bizonyul...
Bródy János A lány és a csavargó című balladája e helyütt első változatában, mint "folk-beat" szám szerepel. A dal egy finomabb, a népies hatásokat jobban kidomborító verziója 1971-ben megjelent egy kislemezen, ez az első változat 1996-ig semmilyen formában nem volt elérhető, csak a filmben volt hallható.
Pásztory Zoltán A legjobb dobos a világon című produkciója is felkerült a lemezre, a Human Rights-on is hallható változatban, az A-oldalt viszont a Goodbye London első, 1970-es verziója zárja. A dalt Bródy 1970 márciusában, Londonból hazafelé írta, Levente nem sokkal később öntötte formába a muzsikát.
Energiától duzzadó rockot hallhatunk, bár az Add a kezed albumon hallható változat sokkal morcosabb és érdesebb. A felvétel körülbelül egy évig dobozban pihent, majd úgy döntöttek, hogy felveszik újra. Hallhatjuk, hogy az eredeti és az 1972 elején készített felvétel formailag teljesen megegyezik, a különbség csak annyi, hogy '72-ben az Illés lényegesen vehemensebb és dühösebb volt. Az ezen a lemezen hallható, első verzió hangzása puhább, Levente éneke igen vaskos, ám nyugodtabb, nem is beszélve a gitárok hangzásáról...
A B-oldal első dala Illés Lajos Élünk és meghalunk című monotónia gyakorlata, a lendület sodró, az Illés előadása nagymértékben kísérletező. Ez vezette be a Szép lányok ne sírjatok című filmet, melynek stáblistájáról Illés Lajos zeneszerző nevét sajnálatos módon lehagyták.
A Kéglidal először kislemezen jelent meg, majd a Goodbye London című dal letiltása miatt felkerült a Human Rights B-oldalára. Ez a változat szerepel eme lemezen is, bár az 1970-ben kiadott kislemez verzió keverése eltér ettől, mert Szörényi Levente szólóénekére olyan effektet tettek, ami miatt úgy hangzik, mintha egy "fürdőszobában énekelne". Felmerül a kérdés: vajon ezt a kislemezen megjelent keverést digitalizálta-e valaha a Hungaroton, vagy sok más értékkel egyetemben, ez is az enyészeté lett?
A Levente szitárjátékával felcsendülő Approximáció a Human Rights zeneanyagából került át, csakúgy, mint az élőben Szabolcs által gyakran "kamu angollal" előadott Légy egy napra a kedvesem, amelynek egy kezdeti stádiumban lévő változatát már a londoni utazás előtt felvették.
A Ne sírjatok lányok Hey Joe-ra emlékeztető akkordmenete nagyon hatásos, Szörényi Levente talán legkáprázatosabb énekteljesítményét nyújtja a dalban, s ezzel együtt az Illés történetében. Bródy János néhány titokzatos sora is elhangzik e helyütt: "az építész nagy házat tervezett, s hogy miért lett rossz, azt ma sem érti meg".
Az albumot az A Kati jött zárja, pontosan ugyanúgy, mint az 1971-es Human Rights-ot. Mindent visz a maró riff, az Illés együttes a legjobb formájában zenél, képességeikkel kapcsolatban - minden ellenkező híresztelés ellenére - nem merülhetnek fel kérdések...
A Goodbye London című album nevezhető "hiánypótló" kiadványnak, de sokkal több ettől.
Egy mellékletlap, 300 példányban korlátozott, sorszámozva!